Diabetes dödar spontanitet

– Ska vi ta en promenad med Ebba nu?

– Ja! Eller, jag menar, nej. Vi måste vänta lite, jag åt ju nyss, och doserade insulin så jag har en massa aktivt insulin i kroppen. Om en timme, kanske…

Eller:

– Vi måste gå nu! Jag har ställt basalen på -50% och blodsockret börjar redan stiga. Kom nu!

ebba

Den eviga blodsockerkampen. De säger att man inte ska låta sin diabetes styra, men mig styr den nog en hel del, måste jag erkänna. Jag kan göra det mesta, men jag måste planera för allt. Speciellt viktigt (och svårt) är det i samband med motion.

Ibland blir man bara så trött på det eviga planerandet. Ibland går det utan att man tänker på det. Men en sak är säker, och det är att diabetes dödar all spontanitet.

Någon som känner igen sig?

4 reaktioner på ”Diabetes dödar spontanitet

  1. Detta var som om det vore jag som skrivit inlägget. Exakt de orden säger jag ofta till min stackars sambo som också får styras efter min diabetes haha.. Jag har skrivit om dig och din blogg förut på min instagram och gjorde det nu med, hoppas det är okej! 🙂 Om du vill kika in den så heter jag healthydiabetic, vi är ju så många sm har ”diabeteskonton” på instagram nu, har du också det?

    Gilla

    1. Självklart får du skriva om bloggen på din instagram, det är bara kul! Jag har tyvärr inget instagramkonto, har funderat på att skaffa ett men tvekar lite eftersom det känns som om jag har fullt upp med bloggen som det är haha 😊 Ska titta in på din insta, tack för tipset, det är alltid roligt att hitta nya diabeteskonton i olika forum tycker jag!

      Gilla

  2. Vad bra, då har jag skickat några fler läsare till dig 😉 DU måste skaffa instagram 😉 Vi är en hel diabetesvärld där inne där vi lägger upp blodsockervärden och annat kopplat till diabetes. Min är privat så man kan tyvärr inte se mina bilder om man inte har instagram själv och blir ”vän” med mig där 😉

    Gilla

Kommentera

