Lite mindre diabetes

Häromdagen skrev jag att det är mycket diabetes i mitt liv. Ibland är det till all lycka lite mindre också. Jag har gjort ett medvetet val att inte älta min diabetes med mina vänner (de som inte har diabetes själva alltså), och därför är det verkligen ett andningshål att träffa vänner och inte tala om diabetes. Givetvis gör jag det gärna om någon frågar och undrar, men jag brukar inte aktivt ta upp diabetes själv.

Blodsockervänligt1

Mina arma vänner blir alltid bjudna på blodsockervänlig mat när de kommer på besök. Hittills är det i och för sig ingen som har klagat…

Blodsockervänligt2

…och det mesta som är blodsockervänligt är ju också riktigt gott. Fröknäckebröden på bilden är kanske inte det mest blodsockervänliga man kan äta om man är strikt, men det är mycket hyggligare mot mitt blodsocker än vanligt bröd i alla fall.

Blodsockervänligt3

Eftersom jag inte talar så mycket om min diabetes med mina friska vänner, är Sockertopparna ett stort stöd för mig. Så himla skönt att kunna vräka ur sig allt om sin diabetes, och veta att man inte är ensam om att gå igenom samma saker. 

2 reaktioner på ”Lite mindre diabetes

Kommentera

