Diabetes både på jobbet och fritiden

Imorgon tar jag ett tidigt tåg till Helsingfors. Jag har några fullspäckade dagar framför mig, med mestadels jobb inbokat. I bagaget har jag både dator och inspelningsapparatur så ni kan säkert gissa vad jag ska göra (med tanke på vad jag har berättat om mitt avhandlingsprojekt om sjukdomsberättelser om diabetes typ 1, menar jag).

Zoom

Lördagen börjar ändå med att jag ska delta i en pump- och sensordag som ordnas av Ykköstyypit ry, en relativt nygrundad förening för typ 1-diabetiker i Finland. Under dagen kommer representanter för Animas, Medtronic, Roche, Abbott m.fl. att presentera sina produkter. Jag ser verkligen fram emot att få ta del av allt! Förhoppningsvis har jag något matnyttigt att dela med mig här på bloggen efteråt!

På söndag väntar jobb i huvudstaden, likaså på måndag. När jag kommer hem har jag tyvärr någonting mindre trevligt i form av en operation framför mig. Det är inte jag som ska opereras, utan ett av mina små hjärtan, men både jag och mitt blodsocker påverkas otroligt mycket av sånt så jag förväntar mig ingenting annat än att det kommer att bli tungt.

Några dagar framöver kommer det därför att vara lite glesare med inlägg här på Att vara etta, men jag hoppas vara tillbaka snart igen. Ta hand om er tills dess!

4 reaktioner på ”Diabetes både på jobbet och fritiden

Kommentera

