När det rullar

Ju äldre jag blir, desto fortare tycker jag att det rullar. Livet, alltså. Ännu är jag väl knappast lastgammal på något sätt, men ändå tycker jag att det rullar på utav bara farten. Och den är hög, känns det som. Huj, vad det går!

Maria

Ändå får man vara tacksam över att det faktiskt rullar på så bra. Med snart 25 diabetesår i bagaget tänker jag allt oftare på framtiden och vad den kan föra med sig i form av sviter av sjukdomen. Jag hoppas att jag slipper allt vad följdsjukdomar och komplikationer heter, men säker kan man aldrig vara och det skrämmer mig mer och mer ju äldre och mer medveten jag blir.

Jag insåg förresten häromdagen att jag har en header på bloggen med en bild på mig själv med en frisyr jag inte har haft på snart ett halvt år. Det är ju lite missvisande, men den får hänga kvar ett tag till, tror jag. Tills dess får ni se en nytagen bild på den här typ 1-diabetikern som jag ser ut just nu, i den frisyr jag trivs bäst i just nu. När det rullar.

2 reaktioner på ”När det rullar

Kommentera

