Från det lilla perspektiv som är mitt eget

IMGP3780

Ibland känns det fjuttigt att upprätthålla en diabetesblogg. Fjuttigt, för att så mycket hemskt händer ute i världen. Det är som en kyla som sprids och som kommer allt närmare hela tiden, både fysiskt och psykiskt. Men samtidigt är det väl just det som är avsikten, att sprida rädsla och hindra folk från att leva sina liv i frihet och glädje. Samtidigt som jag skänker världen och alla drabbade mina varmaste tankar och känslor kommer jag att fortsätta blogga från det lilla perspektiv som är mitt eget, om den sjukdom som är min egen – och många andras. För att jag vill tro på det goda, det som delar med sig och underlättar för andra i samma situation, det som finns där precis som vi har sett att det kan finnas när folk öppnar sina dörrar och sina hjärtan för dem i nöd. Det vill jag tro på, och det vill jag fortsätta bidra till.

Idag uppmärksammar jag alltså tre år tillsammans med min Animas Vibe. Ja, för självklart kommer jag ihåg dagen för tre år sen då jag fick en helt ny livskvalitet! Så här skrev jag ifjol, när det var två-årsjubileum med pumpen.

Visst finns det vissa nackdelar med att ha insulinpump, men för mig väger fördelarna över alla gånger och jag håller hårt i min pump – min fina lilla externa bukspottskörtel!

En reaktion på ”Från det lilla perspektiv som är mitt eget

  1. Det var fint sagt och trösterikt. Visst, det händer hemska saker i världen som får oss att stanna upp. Men vi fortsätter leva våra liv och kan vi där på olika sätt hjälpa och stötta varandra i vardagens blodsockerkamp så är det jättemycket värt. Och inte fjuttigt alls.

    Liked by 1 person

Kommentera

