Min nya insulinpump

Nu är den här! Min nya insulinpump, alltså. Jag har ännu inte startat den och bytt ut den mot min gamla, men den är här i alla fall. En sån trygghet det är att ha två insulinpumpar hemma, förresten! Jag är verkligen en trygghetsknarkare som helst vill ha plan B, C och D, och därför känner jag alltid en viss oroskänsla ifall min insulinpump skulle gå sönder. Den korta stund jag har två pumpar hemma känner jag mig därför extra trygg ett litet tag.

Men till färgen. Vilken blev det nu då? Jo, en:

Insulinpump Animas Vibe

Svart! Lite tråkigt, kan jag tycka, men samtidigt lossnar färgen ganska lätt på pumparna, vilket borde innebära att den här kan se mer städad ut än de färgglada, som ändå blir svartprickiga efter ett tag.

I väntan på en metallic-lila Animas vibe insulinpump, liksom. Om en sån kommer ställer jag mig först i kön på väntelistan till den!

Kommentera

