Mot Lunds universitet och Diabetescentrum

Jippi! Den här veckan väntar en resa som jag har sett fram emot länge. Jag är på väg till Lunds universitet och Diabetescentrum, där jag dels ska besöka institutionen för kulturvetenskaper tillsammans med en grupp andra forskare i folkloristik och etnologi från Åbo Akademi, och dels Diabetescentrum, för att fördjupa mig i den medicinska delen av mitt eget forskningsområde, diabetes typ 1.

Även om mitt forskningsområde är berättelserna om sjukdomen och inte sjukdomen i sig, spelar det naturligtvis en stor roll att det är just diabetes typ 1 berättelserna handlar om. Trots att jag på ett personligt plan är väldigt insatt i den fysiologiska aspekten av sjukdomen känner jag att jag behöver få en bättre inblick i just den biten. Sen ska det naturligtvis också bli jättespännande att få ta del av vad som pågår inom forskningen vid Diabetescentrum just nu! 

Lund

Bild från senast jag besökte Lunds universitet, 2015

Jag passar på att kombinera arbetsresan med en helg i Köpenhamn, så det är både jobb och fritid som väntar mig den här veckan. Så roligt! Det här innebär att det blir en liten paus på Att vara etta medan jag är borta, men jag är tillbaka igen i början av nästa vecka – förhoppningsvis med något spännande diabetesrelaterat som jag kan dela med mig av!

Ha det så bra tills dess!

3 reaktioner på ”Mot Lunds universitet och Diabetescentrum

  1. Välkommen till min stad! Har du inte skaffat dig ett instagramkonto ännu? Det finns en hel diabetesvärld där 😉 Hälsningar ifrån healthydiabetic på instagram!

    Gilla

    1. Nej men vad kul, bor du här? Så vackert det är just nu, med magnoliorna som blommar och alla löv och gräsmattor som är mycket grönare än vi hade det hemma innan jag åkte 😍
      Hehe, nej fortfarande inget instakonto 😉 Överväger fortfarande 😁

      Gilla

Kommentera

