Blodsockervänlig picknick med äggmuffins

Innan jag åkte till Lund, Malmö och Köpenhamn gav vi oss ut på en vandringstur på Sattmarksleden. Det var en fin dag, så vi tog den längsta rutten (11 km).

Sattmarksleden

Vi hade ryggsäckar med mat med oss, eftersom vi hade planerat in en picknick. Ebba slapp bära något, men hon hade fullt upp med att nosa och visa vägen så hon arbetade hon också.

Äggmuffins

Jag hade gjort äggmuffins, något av det godaste och mest blodsockervänliga jag kan äta på en picknick, tror jag bestämt! Jag utgick ifrån Åses recept, men det finns otaliga olika så det är bara att googla. Jag hade skinka istället för bacon och det var också jättegott. Ta det som ett tips!

Picknick

I ryggsäckarna låg dessutom sallad, fröknäckebröd, hummus, melon och lite annat smått och gott som smakade bra efter en bits vandring. Fröknäckebröd och hummus höjer mitt blodsocker alldeles lagom mycket och långsamt för att vara perfekt vandringskost för mig.

Vandring

Bästa sättet att spendera en ledig dag på om ni frågar mig!

En reaktion på ”Blodsockervänlig picknick med äggmuffins

Kommentera

