Borta hemifrån

I början av nästa vecka väntar en arbetsresa med övernattning på hotell för min del. Nuförtiden är jag inte så rädd när jag är ensam hemifrån, tack vare min Dexcom-sensor som larmar mig om höga och låga blodsockervärden. Tidigare var jag väl inte direkt rädd heller, men betydligt mycket osäkrare och mer på min vakt när jag reste ensam.

Hotellrum

Fortfarande har jag naturligtvis med mig blodsockermätare och teststickor, eftersom man inte kan lita 100% på Dexcom. Jag är alltid i beredskap, och försöker förbereda mig på att det mesta kan hända, och att jag måste kunna lösa det på plats. Det är diabetes typ 1 för mig. Att alltid ligga ett steg före. (Eller åtminstone försöka.)

Imorgon sticker jag alltså, så det kommer att eka tomt här på bloggen några dagar. Resten av flocken stannar naturligtvis hemma och vaktar huset, som vanligt.

Vi hörs igen om några dagar!

Kommentera

