Fel på insulinpumpen – igen

Skämtar du med mig? tänkte jag när jag vaknade en morgon och såg att min nya insulinpump hade ett streck som löpte uppifrån och ner på skärmen. Vad ska det här betyda nu då?

Display

Men nej, pumpen behagade inte skämta. Till vänster på skärmen löper ett svart streck (rakt igenom siffrorna till vänster på bilden), som visserligen inte påverkar användningen, men som tydligen är tillräckligt för att pumpen måste bytas ut.

Suck! Man blir så trött ibland. Insulinpumparna är helt underbara när de fungerar, men när de inte gör det blir det en sån himla massa tjafs. Ja, ja – jag kommer att få en ny pump, så jag ska verkligen inte klaga. Förhoppningsvis är det ett fungerande exemplar den här gången.

5 reaktioner på ”Fel på insulinpumpen – igen

  1. För några år sedan var det mycket strul med pennorna för både Lantus och Novorapid och nu är det sensorerna som helt plötsligt kan sluta fungera
    Det var bättre förr. Tacka vet jag koleldat :p

    Gilla

Kommentera

