Vikten av bra service

Även om jag har klagat på att det är jobbigt när insulinpumparna går sönder måste jag samtidigt passa på att ge en stor tumme upp till Pharmanova, distributören av Animas vibe i Finland.

Så tillmötesgående och bra service som jag har fått av Pharmanovas personal har jag sällan stött på, varken när det gäller diabeteshjälpmedel eller något annat. Det är så otroligt viktigt att få snabb och kunnig hjälp när man ringer eller mejlar i mer eller mindre upprört tillstånd (eftersom man är så rädd för att något ska gå riktigt illa med ens mående – vilket det ju faktiskt kan göra när det handlar om livsuppehållande apparater som insulinpumpar).

Lainapumppu

Pharmanova har dessutom en telefonlinje som är öppen dygnet runt, och min erfarenhet är att de som svarar verkligen förstår sig på både insulinpumparna och diabetes typ 1. Sällsynt – och mycket, mycket uppskattat!

Kommentera

