Sista chansen: Vill du berätta om din diabetes?

Igår berättade jag lite om hur långt jag har kommit med intervjuerna till min doktorsavhandling om sjukdomsberättelser om diabetes typ 1.

Enligt min forskningsplan ska jag göra 20 intervjuer, vilket betyder att jag har utrymme för en intervju till i mitt material. Här kommer med andra ord sista chansen:

Känner du för att berätta om din diabetes typ 1 och bidra till forskningen? Kontakta mig på attvaraetta@gmail.com så berättar jag mer! Bland annat här och här har jag skrivit lite mer om intervjuerna. Kanske känner du inte igen dig i det jag skriver om mina egna erfarenheter av diabetes typ 1 här på Att vara etta – bra! Vi har alla olika erfarenheter och jag vill gärna få olika perspektiv på sjukdomen.

Zooma

Hör av dig om du är intresserad av att vara med om en intervju. Intervjun bör kunna genomföras på svenska i Finland och du bör ha diagnosen diabetes typ 1, men annars kan du vara vem som helst och ha vilka sjukdomserfarenheter som helst, det finns inget ”rätt eller fel” när det handlar om personliga erfarenhetsberättelser.

Kommentera

