Som en ny människa med insulinpump

Nu är min splitternya pump ikopplad, och mitt inre leende är bredare än någonsin. Det påstod min pappa när han såg mig häromdagen, åtminstone.

Du blev som en ny människa när du fick din första insulinpump, minns du det? frågade han mig.

Och visst minns jag, även om det är över tre år sedan nu, och även om jag är så van vid att ha en högre energinivå och må så mycket bättre nuförtiden att jag nästan tar det för givet. Men bara nästan. Har man en gång upplevt den skillnad jag upplevde, då glömmer man det aldrig.

Animasvibes

Tänk att de här små grejerna kan göra så stor skillnad för en typ 1-diabetikers mående. Helt fantastiskt, egentligen. De är inga mirakelmaskiner, och alla vill inte ha dem, men för vissa är de helt oumbärliga. Min insulinpump gav mig ett helt nytt liv, hur klyschigt det än låter.

Kommentera

