Glad midsommar

Så stundar midsommarhelgen – redan. Var det verkligen ett år sedan jag skrev inlägget om midsommar och alkoholintag vid typ 1-diabetes? Japp, uppenbarligen!

Det samma gäller förstås i år, med diabetes och alkohol alltså. Det är ett personligt val huruvida man som typ 1:a väljer att dricka alkohol. Ingenting är omöjligt, men man ska veta vad man gör, som med så mycket annat när det gäller diabetes typ 1.

Midsommar

Nu tänker jag logga ut från bloggen över midsommarhelgen, och efter det går jag in i sommartakt på Att vara etta. De senaste åren har jag haft långa semestrar på sommaren, och det har jag inte i år, så jag tänker prioritera att vara ute och njuta av sommaren på mina korta lediga stunder. Ett eller annat inlägg i veckan kommer jag nog att leverera ändå, men det får bli när andan faller på.

Titta in då och då eller följ Att vara etta så du inte missar något! Jag har ju bland annat Möviken runt framför mig, och en lopp- och blodsockerrapport därifrån kommer definitivt att dyka upp, samt lite annat smått och gott som jag har i bakfickan i blogginläggsväg.

Men nu: Glad midsommar till er alla där ute! Fira lugnt!

En reaktion på ”Glad midsommar

Kommentera

