Sommarträff med Sockertopparna

Igår var det dags för den årliga sommarträffen med Pargas Sockertoppar. Vi träffades i Nagu i år igen, och jag inledde min första semesterdag med en cykeltur till träffen. 


Jag kunde varken klaga på vädret eller miljön. Det är så otroligt vackra omgivningar jag har förmånen att få vistas i att jag nästan blir hemmablind och glömmer bort hur vackert det är ibland. Skärgården och naturen här alltså – finns det något bättre?

Det som skulle bli en bild på min blodsockerkurva resulterade i en pumpskärm som bara reflekterar solen. Blodsockret låg i alla fall på 5,5 med en pil snett uppåt efter den första etappen. Mycket väl godkänt i min värld! 

Efter en god middag bestående av en laxsallad med aioli och många trevliga diskussioner trampade jag hemåt igen i kvällningen. Jag fick åka den nya färjan Elektra, och kunde stå på däck och vinka till gamla Sterna som puttrade förbi. 


Sommarkvällar blir inte så mycket vackrare än den här. Visserligen var det lite kallt och blåsigt, men jag hade cyklat mig varm så det gick ingen nöd på mig. Väl hemma var mitt blodsocker lite väl lågt, men det åtgärdade jag kvickt med några färska morötter innan jag fyllde på med ett litet kvällsmål. En alltigenom perfekt inledning på semestern! 

2 reaktioner på ”Sommarträff med Sockertopparna

  1. Jag blir också väldigt lätt hemmablind. Vi var till Houtskär här för någon vecka sedan och jag bara satt och ooh och aah hela vägen 🙂 Så fint egentligen! trevlig semester!

    Gilla

Kommentera

