Dexcom G4 där den ska vara

Lite kärringen mot strömmen är bara sunt att vara i dagens samhälle i många fall, tycker jag. När det gäller att ha Dexcom-sensorn på armen istället för på magen (där den ska vara) har jag den inte där för att protestera mot något eller så, utan helt enkelt för att den fungerar bäst på mig där.

Sommartid känns det ändå skönt att kunna variera lite. Plötsligt en dag fick jag nämligen värk i armen, precis där sensorn gick in i huden, och det avskräckte mig från att applicera nästa sensor på armarna.

Dexcom

I en dryg vecka har jag haft min Dexcom G4 där den ska vara – på magen. Nu återstår bara att se hur länge den håller där. Det brukar inte vara längre än 1-2 veckor, medan de jag skjuter in på armarna kan hålla 3-4 veckor, i bästa fall. Det är en stor skillnad, och också en anledning till att jag mest använder armarna för det här ändamålet.

DexcomG4

Jag är förstås tvungen att tejpa kring sensorn för att den ska hålla sig kvar efter den första veckan. Efter ett par dagar börjar den glipa i kanterna som på den första bilden, men det fixar jag med kinesiotejp (efter ett tips här på bloggen, tusen tack!).

Fråga mig inte vad jag sysslar med på bilden ovan förresten, det är någon form av utfallssteg med osynliga stavar i händerna. Typ.

En reaktion på ”Dexcom G4 där den ska vara

Kommentera

