En vecka och fyra dagar

Så länge höll min sensor på magen den här gången. En vecka och fyra dagar. Blä! Lite mer än så hade jag hoppats på att den skulle leverera.

När sensorn har visat ??? i några timmar brukar den aldrig få kontakt igen, är min erfarenhet. Korta stunder kan den tappa kontakten och återfå den igen, men när den dessutom har gjort några störtdyk till lägre värden fast blodsockret egentligen är på samma nivå vet jag att den är på väg att säga upp kontraktet. 

Nästa sensors plats får bli – föga förvånande – på armen igen. Tills dess sticker jag sönder fingertopparna i tid och otid för att få veta på vilken nivå mitt blodsocker är.

2 reaktioner på ”En vecka och fyra dagar

  1. Här funderas det stort på vilka ställen man vågar testa. Jag gillar armen men jag får ju inte dit sensorn själv. Men har också läst om att folk har svårt att få vettiga värden från många andra ställen. Och den ska ju inte vara i vägen så den fastnar
    Det ska inte vara lätt i onödan! :p

    Gilla

    1. Vad roligt att du har fått sensor nu i alla fall! Visst hade du inga under en lång tid? Får du så många du behöver nu?
      Ja du, inte ska det ju vara lätt om det kan vara svårt eller hur var det 😉

      Gilla

Kommentera

