Min vardag just nu

Forskarvardag

Om min fritid långt ägnas åt träning, ägnas min arbetstid just nu åt att läsa, skriva och tänka. Jag jobbar parallellt med några olika saker, alla relaterade till min doktorsavhandling om sjukdomsberättelser om diabetes typ 1. För närvarande står jag mest framför datorn (ja, just står! Jag jobbar en hel del på distans hemifrån och har skaffat mig ett höj- och sänkbart skrivbord – guld värt för hälsan, vill jag påstå) och läser, skriver, raderar, river mitt hår, läser, skriver lite till och läser ännu lite till.

Litteratur

Det är intressant och roligt – inte tu tal om den saken – men också utmanande och stundtals riktigt krävande. Det är väl så i den här processen, ibland känner man sig som ett geni och ibland som den dummaste som har gått i ett par skor. Slutresultatet blir förhoppningsvis bra och det är ju ändå det viktigaste.

Kommentera

