Vadensjöloppet 2017

Idag har jag gjort något lite otippat. Jag har sprungit ett lopp i byn Vadensjö, strax utanför Landskrona. Vadensjöloppet ordnades för tredje gången i år, och när jag fick nys om det var det självklart för mig att delta. Alla pengar loppet inbringar går nämligen direkt till Barndiabetesfonden, som stödjer forskning kring diabetes typ 1. Underbart initiativ!

20170910_130955

Jag skulle inte ha kunnat ta mig till Vadensjö utan bil, men jag fick skjuts ordnad genom arrangörerna. Tusen tack! Det är så fint att se att så många arbetar för att öka kunskapen om diabetes typ 1, och för att vi en dag ska få ett botemedel.

20170910_130753

Vadensjöloppet är ett familjärt litet lopp, som också har en sträcka för de minsta, Vadensjöknatet. Otroligt duktiga små löpare, varav några hade diabetes typ 1.

Vadensjöloppet

Mitt eget lopp gick si så där, eftersom den eländiga CGM:en tappade kontakten. Under hela loppet hade den ingen kontakt, och när den slutligen visade ett blodsockervärde stämde det inte alls överens med verkligheten. Tekniken är bra, bara den fungerar…

20170910_130719

Men, slutet gott, allting gott. Fungerande CGM eller inte, nu har jag både sett Vadensjö och sprungit ett lopp där. Tack vare min diabetes, kan man nästan säga. Det är inte illa!

2 reaktioner på ”Vadensjöloppet 2017

    1. Ja, det var det verkligen! Det samma, och tack för att du tog dig tid att kommentera ❤ Det är ganska många som tittar in och läser men få kommenterar (fast jag vet ju själv hur det är när man är inne på bloggar och läser, steget till att skriva något är ju ganska långt för det mesta).

      Gilla

Kommentera

