Sista skörden från växthuset

Roligt att mitt förra inlägg väckte så stort intresse! Det har varit många fler läsare än vanligt inne på Att vara etta och det är jag naturligtvis glad över. Det enda sättet vi kan råda bot på den rådande situationen är väl genom att försöka upplysa om hur det verkligen är att leva med diabetes, och det gör till all lycka allt fler.

Från det ena till det andra. I helgen har jag hunnit städa ur växthuset och ta tillvara de sista grönsakerna från höstens skörd.

Tomater

Nu återstår bara att se om det blir ätbara tomater av det här gänget. I så fall kanske de hamnar i en blodsockervänlig tomatsoppa.

Paprika

Jag har också plockat in några paprikor. Frågan är om de borde ha blivit röda, eller om de är av en sort som är mogna när de är gröna. Jag har inte smakat ännu, men det lär väl visa sig – senast när jag sätter tänderna i ett exemplar…

En reaktion på ”Sista skörden från växthuset

Kommentera

