Totally Wearable

Inlägget presenteras i samarbete med Totally Wearable

Vackra diabetessmycken kan man inte ha för många av. Att de kan fungera som livräddare samtidigt som de är fina är min ursäkt för att skaffa fler. Det finns verkligen ett diabetessmycke för varje tillfälle nuförtiden!

Totally Wearable är en relativt nyöppnad webbshop som säljer de vackraste diabetessmycken jag har stött på hittills. Totally Wearable ägs av grundarna till Diabetespuoti, som fortfarande har en massa fina smycken i webbshopen på finska, men som nu har utökat sin verksamhet internationellt med Totally Wearable.

Diabetespuoti

En vacker höstdag fick jag ett vackert brev i postlådan.

Totally Wearable

Som på julafton att öppna.

Diabetespuoti.com

Och inuti: två små fint förpackade påsar med smycken i.

Diabetes Full Moon

I den ena påsen låg armbandet Täysikuu, Full Moon på engelska. Att fullmåne-armbandet är en bästsäljare förvånar mig inte det minsta för det är verkligen något extra.

D-armband

Jag invigde mitt när jag firade 25-årsjubileum med min diabetes i lördags. Armbandet är gjort av äkta Swarovski-pärlor och finns både på den finska webbsidan och på den engelska.

Kevo

I den andra smyckespåsen låg halsbandet Kevo. Halsbandet tillhör serien Suomi 100/Finland 100, som är en kollektion skapad för att uppmärksamma och fira att Finland fyller 100 år som självständig nation i år.

Diabetes Kevo

Jag har ganska många diabetesarmband, men desto färre halsband. Nu har jag kanske världens finaste diabeteshalsband istället! Det finns en massa fler (klick!) att välja mellan, det ena vackrare än det andra.

ID necklace

Om man skulle vilja kan man häkta av diabetesmärket och använda det till exempel på en nyckelknippa, ett armband eller varför inte ett annat halsband, om man vill variera sig.

Nu är jag verkligen förberedd för fest med mina nya diabetessmycken – så här festliga sådana har jag aldrig haft förut. Så roligt att kunna vara fin samtidigt som man företräder en öppen diabetes!

Inlägget presenterades i samarbete med Totally Wearable, men alla åsikter och tankar som framförts är mina egna. Mejla mig på attvaraetta@gmail.com om du är intresserad av ett samarbete. 

3 reaktioner på ”Totally Wearable

  1. jag tycker att Barndiabetes typ 1 diabetes uppmärksammas alldeles för lite, jag skriver lite om det i mitt inlägg idag. Snygga smycken Går pengarna till forskning om typ 1 diabetes?

    Gilla

    1. Om man köper smyckena jag har på bild i inlägget går pengarna inte till forskning, men Marika och Sanna (som driver Diabetespuoti och Totally Wearable) har också en kategori smycken som ligger under ”Kannatuskoru” på den finska sidan, och av varje sålt smycke i den kategorin donerar de 4 euro till forskning. Om man vill stöda forskningen genom att köpa smyckena hittar man dem här: http://www.diabetespuoti.com/tuote-osasto/kannatuskorut/.

      Gilla

Kommentera

